sâmbătă, 25 decembrie 2010

Uite agheasma! Nu e agheasma!


Dupa cum stiti, in traditia crestin-ortodoxa se obisnuieste ca de Craciun sa primesti preotul in casa, pentru a ti-o sfinti si pentru a intampina cum se cuvine Sarbatorile de iarna. Ei bine, joi preotul a venit si la mine. Fiind doar eu acasa, m-am pregatit cu multa seriozitate pentru venirea lui. Am pregatit prajiturile, vinul si bineinteles banii. De asemenea m-am pregatit si din punct de vedere sufleteste. Motivul pentru care am facut acest lucru este ca, acum un an, nu l-am primit de Craciun deoarece nu a fost nimeni acasa la mine in ziua aceea. Toate bune pana aici, ati zice voi. Doar ca, am ramas total uimit atunci cand, venit in mare graba, parintele mi-a dat icoana sa o pup si s-a repezit cu iutime spre banii de pe masa, urandu-mi intre timp toate cele bune, "Sarbatori fericite!", etc. Nu tu sfintit casa, nu tu spus o rugaciune, niste cuvinte, stiu si eu...ce spun preotii cand vin de Craciun. Stiu ca sunt multe familii pe la care trebuie sa treaca. Stiu ca e frig afara si ca era destul de tarziu, pentru ca a si intarziat. Stiu ca si el are familie la care trebuie sa ajunga. Totusi, ideea e sa sfintesti casa pe care o vizitezi. Totusi...nici urma de agheasma la mine in casa...

Ce concluzie pot sa trag eu? Ei bine, sincer, cred ca in ziua de astazi nici Biserica nu mai e ce a fost odata! Stiu ca poate cu aceasta afirmatie ma impotrivesc parerii multor oameni. Poate este doar un caz particular, insa in fata lui Dumnezeu si a oamenilor care lucreaza in numele lui, toti ar trebui sa fim egali. Nu?

1 comentarii:

Numai de boboteaza se sfinteste casa...din cate stiu eu.

Trimiteți un comentariu

Originals.ro - Magazin online cu adidasi, haine si accesorii
© Bacaul Pe Net 2010 - 2011 - All rights reserved!